Menu

PROGRAMA CURS SCRATCH

 

Predarea se va face in limba romana dar pentru ca programul initial si situl web sunt in limba engleza ,toate comenzile vor fi mentionate si in engleza ca utilizatorul sa fie independent in abilitatea de a citi si intelege codurile de programare si in engleza.

La sfarsitul fiecarui curs ,fiecare cursant va avea un portofoliu reprezentativ de lucrari .

Curs incepatori /Workshop incepatori

Tematica

1.Interfata ,concepte de baza ;Butonul „Stilou” si personalizare

Familiarizare cu interfata si functii de baza ca deschidere,inchidere ,salvare fisier
Butonul „Stilou” este unealta cea mai “prietenoasa” pentru micii utilizatori pentru ca deja au folosit-o de multe ori in aplicatii precum “Paint” (din Windows )

2.Butonul „Aspect”
realizarea de felicitarii si povesti/storyboard interactive
ulizatorii vor invata sa creeeze /schimbe fundalul ,sa creeze /adauge personaje noi ,sa schimbe infatisarea lor ( haine ,par ,accesorii )

3.Butonul „Miscare” si efecte grafice;
sistemul cartezian OXY;
crearea unui slideshow

4.Butonul „Sunet” ;
crearea unei animatii
utilizatorul va invata sa adauge sis a controleze fundalul musical al aplicatiilor ,apeland fie la fisiere regasite in program fie la melodiile sale preferate sau chiar inregistrari proprii

5.Interactivitate cu utilizatorul
;realizarea unei aplicatii tip poveste/storyboard care sa includa mai multe notiuni (recapitulare)
Micul programator va crea niste butoane (sus ,jos ,stanga ,dreapta ) pentru ca utilizatorul aplicatiei sale sa fie independent – paginile povestii pot fi schimbate in ritmul impus de utilizator (prin butoanele create ) si nu prin setari automate

6 Operatori de baza „if” si „for”,variabile;
realizarea unei aplicatii tip joc
intelegerea acestor notiuni elementare de informatica si logica matematica se vor face treptat prin nenumarate exemple de jocuri si aplicatii

7.Blocuri sau subprograme; blocul If/Else (Operatori logici)
realizarea unei aplicatii tip joc;
analiza diferitelor programe din spatele jocurilor;
realizarea de aplicatii interactive ( cu butoane pentru utilizatori)
Programatorul va invata sa-si structureze viitoarea aplicatie in subprograme si va intelege cum functioneaza acestea ;
Prin exemple si studii de caz vor fi analizate diverse aplicatii si jocuri pentru ca programatorii sa se familizarizeze cu diverse moduri de lucru

8. Dezvoltarea unui proiect individual /de echipa
Pentru ca aceasta aplicatie trebuie terminata pana la sfarsitul cursului (nr.limitat de sedinte) ,micii programatori pot alege sa lucreze individual sau in echipa pe diverse teme care vor fi ulterior stabilite.
Curs avansati/Workshop  avansati

Tematica

1.Operatori logici-If/Else

2.Blocuri avansate
Introducere in lucru cu siruri de caractere ;
Aceste notiuni vor fi aplicate la subprogramul responsabil de “Scor” pentru un joc

3.Butonul „Miscare”;
realizarea unui aplicatii -joc cu tinta si traiectorie a miscarii ( input prin mouse, nu se poate tactil) ca un „Angry Birds” mai basic

Butonul „Sunet” si folosirea operatorilor logici in compozitia muzicala

4.Liste ;
aplicatie interactiva tip „joc cultura generala” sau „lectie virtuala/test grila „

5.Programe avansate cu multiple blocuri
;conceperea de aplicatii pentru multipli utilizatori;configuratii complexe

6.Aplicatii tip joc -avansate ;
analiza si dezbateri pe tema diferitor configuratii
;realizarea unui aplicatii tip joc de misiune/task (gen Mario );
la comun se lucreaza la programul de baza iar fiecare elev isi construieste propriul nivel de la 0
( de la personaj ,fundal ,obstacole-tot) ;
la sfarsit se pot uni toate nivelurile pentru a construi un joc complex

7.Conectivitatea cu periferice (microfon/camera web) pentru a realiza aplicatii interactive ca exprimare artistica ( tip realitate augmentata)
Programatorul supune inputul care va fi primit de la periferice la anumite modificari ,iar acestea vor avea loc in timp real ,cand aplicatia ruleaza ,fara ca programatorul sa intervina cu altceva-de ex.programatorul face o aplicatie in care orice input video isi schimba treptat culoarea de la galben la negru (transparent) ;apoi conecteaza camera video si ruleaza aplicatia si aceasta ,in timp real va face modificarile de rigoare ,fara ca programatorul sa mai fie implicat.

Leave a Comment