PROGRAMARE C++ pentru clasele III-IV

 

In cadrul acestui curs,vom imbina concepte din matematica cu cele din programare si vom fi introdusi in limbajul  C++  si elementele lui de baza.

Pe parcursul modulului vom realiza 2 aplicatii
( Calculator , Piatra/Foarfece/Hartie), cu ajutorul carora copiii vor

invata intr-un mod interactiv  si dinamic bazele programarii.

 

Iata cateva repere ale cursului:

1. Introducere in limbaj

2. Joc interactiv cu folosirea unor concepte din matematica

3. Introducere in operatorii din C++

4. Folosirea consolei si preluarea datelor

5. Calculatorul

6. Introducerea in instructiunile de decizie

7. Folosirea instructiunilor de decizie in mod interactiv

8. Structurarea cazurilor jocului

9. Realizarea in cod a jocului

10. Finalizarea jocului si imbunatatirea lui

Care este utilitatea acestui curs?

Unul dintre cele mai importante avantaje ale invatarii acestui limbaj este faptul ca face accesibila PROGRAMAREA intr-un mod distractiv si dinamic la o virsta relativ mica (minim 8  ani) unor copii fara niciun fel de experienta si cunostinte de informatica

In plus,cursul reprezinta un  prilej  de  folosire si dezvoltare a gandirii algoritmice, ceea ce presupune:

  • abstractizare : vad problema si solutia ei la mai multe nivele de detaliu
  • algoritmizare : gandesc sarcinile ca pe o serie de etape
  • descompunere : presupune dividerea unei probleme complexe in partile ei mai simple
  • recunoastere a modelelor (pattern recognition): fac legatura intre o problema cu care se confrunta pentru prima data si altele probleme rezolvate deja,ale caror solutii le folosesc in mod creativ pentru rezolvarea celei noi
  • generalizare : inteleg ca modul de rezolvare a unei probleme se poate aplica pentru rezolvarea unei intregi familii de probleme asemanatoare

Acest curs pune un accent deosebit pe  dezvoltarea abilitatilor din zona disciplinelor cu profil real (matematica si informatica).