Menu

PUBLIC SPEAKING

 

cover_speak

 „Limbaj și expresie”

 

Cursul cuprinde si elemente de

  • gandire creativa

  • gandire critica

 

Antrenamentul de care vor avea parte cursantii in cadrul acestui atelier va imbina arta oratoriei cu arta actorului, aducind impreuna  strategii moderne si inovatoare de lucru cu principii ce ne duc  foarte departe in istoria oratoriei pina la marile  lucrari clasice in domeniu.

Prima etapa a studiului nostru va pune accentul asupra modului in care sunt pronuntate cuvintele, astfel incat posibilele greseli de vorbire ce vor fi intalnite in lucru, sa fie corectate.

In paralel cu acest proces vor fi efectuate exercitii de respiratie, astfel incat cei mici sa isi poata intari coloana de aer.Aceste execitii reprezinta, de fapt, baza studiului oricarui orator/comunicator.Cu cat rostirea va fi mai clara, cu atat inflexiunile din voce pot fi manevrate cu o mai mare usurinta si, totodată, efectele vocale ce pot fi realizate in timpul vorbirii cresc la numar.In acelasi fel, daca respiratia este folosita corect, atunci vor putea fi sustinute fraze foarte lungi fara oprire si,probabil, cel mai important amanunt, nu vor mai exista pauze ilogice (pentru a inhala aer) in timpul vorbirii.

Urmatorul pas pe care cursantii il vor parcurge, va fi acela de a descoperi scheletul sau structura pe care se bazeaza un discurs.Exercitiile ce vor fi efectuate  ii va ajuta sa isi raspunda de cele mai multe ori singuri la intrebari.

O alta coordonata extrem de importanta este gandirea logica, drept pentru care va fi necesar ca cei mici sa asimileze o serie de informatii și elemente ce se afla in stransa legatura cu un alt domeniu: analiza textului literar sau dramatic.

Acest lucru ii va ajuta,de fapt,sa inteleaga de ce este rostit un anumit cuvant la un moment dat in loc de a fi rostit mai devreme sau mai tarziu, inainte sau dupa o alta propozitie. Vor invăța in acest fel cum un cuvant, orice cuvant, in rostire poate avea semnificatii multiple; prin urmare, treptat vom avansa catre o alta etapa a studiului nostru, în care ne vom axa mai mult asupra a ceea ce se numeste “subtext”.

  • Cum ne poate influenta un simplu gand sensul vorbelor pe care vrem sa il transmitem?
  • Ce inseamna gand-parazit?
  • Ce inseamna sa “imi pun amprenta” pe ceea ce rostesc?
  • E bine sa nu e bine sa ma implic?

Intrebarile fara raspuns in ceea ce priveste rostirea unui text (de orice factura) in fata unui grup de oameni vor fi clarificate rand pe rand.

Pentru a reusi sa obtinem rezultate in acest sens, vom lucra atat pe un text propus de copii, cat si pe un text impus.

Analiza nu este suficienta; ea ajuta, dar nu ne ofera tot ceea ce avem nevoie, drept pentru care nu ne vom opri aici. Pentru ca in acest moment copiii ar trebui deja sa cunoasca elementele ce stau la baza formarii unui discurs, precum si faptul ca ideile trebuie sa fie inchegate logic intre ele astfel incat sa poata transmite sensuri clare, directe, cei mici vor fi invitati sa faca apel la imaginatie si improvizatie  (ajutati fiind de diferite exercitii cu teme specifice) si sa isi alcatuiasca pe loc propriul discurs.

In cele din urma, acest lucru ii va ajuta nu numai sa puna in practica ceea ce au invatat, dar le va da incredere in proriile forte si le va stimula gandirea.

communicationIn acest fel vor invata noi lucruri precum faptul ca discursul lor trebuie sa aiba o tema bine definita, termenii utilizati sa provina din cat mai putine familii de cuvinte, fiind in stransa legatura cu tema selectata, etc.
Treptat se vor naste noi intrebari si in consecinta, noi probleme ce vor trebui rezolvate.

  • Care este scopul oratorului?
  • Ce obiective trebuiesc atinse?
  • Ne ajuta daca inseram si o nota de umor in monologul nostru?

Ultima etapa a atelierului este rezervata redactarii propriului discurs.Acesta va fi analizat si memorat si rostit in fata colegilor, facand abstractie de faptul ca ne cunoastem intre noi din momentul in care am inceput sa lucram impreuna.

Aici vor fi studiate alte elemente, care tin mai mult de latura exterioara a intregului proces numit public speaking, precum atentia asupra oamenilor din public sau corectarea atitudinii celui care tine discursul, etc.

Tot acum, copiii vor invata unul dintre cele mai dificile lucruri: faptul ca textul trebuie sa devina reflex, sau,in alte cuvinte, pentru a putea fi rostit la adevarata si justa sa valoare, textul trebuie mai intii sa fie uitat.Iata un paradox pe care il vom lucra si studia impreuna.

Pentru o mai buna dezvoltare a limbajului, copiii  vor invata un cuvant nou la fiecare sedinta.

Cuvinte cheie: limbaj, (a) comunica(re), De Oratore, Retorica, respiratie, dictie, logica, frazare, subtext, sens, gand-parazit, orator, public speaking, scop, obiectiv, reflex.

microphone

Pentru inscrieri, acceseza sectiunea  INSCRIE-TE!

 Pentru costuri, promotii si termene click AICI